sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Olet todella kaunis

Hetkessä ne unelmat kaatuvat.
Toissapäivänä Elleniä harjatessa huomasin hirvityksekseni, että sen niskatukka on kadonnut. Aluksi luulin, että se on vain takkuuntunut pahasti, mutta alettuani selvittämään asiaa paremmin, tajusin karvoja todella puuttuvan. Äiti totesi, että turkkia on varmasti leikattu. No, tapahtumaa selviteltiin ja parturiksi selvisi 5 -vuotias pikkusiskoni.
Olin aivan hermoromahduksen partaalla. Turkki, jota olin huolellisesti hoitanut ja kasvattanut, oli nyt turmeltu. Näyttelyt, joihin olin suunnitellut meneväni, oli unohdettava. Kun vain katsoinkin koiraa, suuri suru ja ärtymys valtasivat ajatukseni. Kahden viikon päästä oleva Oriveden näyttely aiheuttivat myös huolta.
Toisaalta olin mielettömän kiitollinen, ettei koiraan ollut sattunut. Ties millä Fiskarsseilla sitä oli operoitu... Luojan kiitos, sakset olivat osuneet vain turkkiin...

Tänään Ellen pääsi trimmaukseen Jyväskylään. Trimmi oli juuri agitreenien aikaan, eli kun minä ja Ruuti olimme kentällä, Ellen oli parturoitavana trimmaajalla.
Kun menin noutamaan Elleniä kotiin, en ollut uskoa silmiäni. Trimmaajamme oli tehnyt taikoja. Ellen oli aivan uskomattoman kaunis!! Turkki oli niin upeassa leikkauksessa, että oksat pois. Karvatonta lovea ei edes huomannut...
Olen todella onnellinen. Mervi sai pelastettua koko vuoden! Hän sai koirastani aivan täydellisen näköisen ja kehotti meitä ehdottomasti menemään Oriveden näyttelyyn.
Kääpiöitä on Orivedellä vain 10. Osa on tietysti vielä uroksia! Toivottavasti meillä olisi mahdollisuuksia pärjätä...

 Ennen trimmausta tänä aamuna

 Trimmauksen jälkeen




3 kommenttia:

  1. Ihanan näköinen tuo "valmistunut" turkki=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olen niin iloinen siitä:) Odotan tulevaa näyttelyä ihan kympillä... Kiitos muuten ideoistasi tuleviin postauksiin -kehittelen niitä ja toteutan jossain vaiheessa!!
      -Emppu

      Poista